Metin Tarakçı, kariyerine 1996 yılında Koçbank’ta başladı. Yaklaşık 10 yıl boyunca HSBC ve Yapı Kredi gibi önde gelen finans kuruluşlarında çeşitli görevler üstlenerek bankacılık sektöründe deneyim kazandı. 2005 yılında kariyer rotasını dış kaynak (BPO) sektörüne çevirerek aynı yıl CMC’ye katıldı ve 2013 yılına kadar şirketin CEO’luk görevini yürüttü.
2013 yılında Callpex bünyesine katılan Metin Tarakçı, 2015 yılında şirketin Webhelp’e olan satış sürecini yönetti. 2023 yılında Webhelp ile Concentrix’in birleşmesiyle birlikte, 7 ülkede 40.000 çalışanıyla 300’ün üzerinde müşteriye hizmet veren yapıda, Türkiye ve Ortadoğu Bölge Başkanı olarak görevini sürdürmektedir.
İstanbul Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunu olan Metin Tarakçı evli ve bir çocuk babasıdır.