E-Ticaret hacmi yüzde 37 büyüyerek 2017 yılında 42,2 milyar TL’ye ulaştı
E-Ticaret hacmi yüzde 37 büyüyerek 2017 yılında 42,2 milyar TL’ye ulaştı
Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) “Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklüğü -2017” raporuna göre, e-Ticaret sektörünün büyüklüğü yüzde 37 büyüme ile 42,2 milyar liraya yükseldi. 2013-2017 yılları arasında sektörün ortalama yıllık büyüme hızı ise yüzde 32 oldu.
Türkiye’de e-ticaret pazarını uluslararası standartlara göre ölçümleyen “Türkiye e-Ticaret 2017 Pazar Büyüklüğü” raporu bir basın toplantısı ile açıklandı. Rapora göre Türkiye’de e-Ticaret sektörü 2017 yılında yüzde 37 oranında artış göstererek 42,2 milyar TL’lik büyüklüğe ulaştı.
Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Kübra Erman Karaca’nın açılış konuşmasını yaptığı toplantıda, sunum TÜBİSAD e-Ticaret Komisyonu Başkanı Burak Ertaş tarafından gerçekleştirildi. Deloitte Türkiye Ortağı Tolga Yaveroğlu ise toplantıya konuşmacı olarak katıldı.
Basın toplantısının açılış konuşmasını yapan TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı Kübra Erman Karaca, e-ticaret sektörü hakknıda şunları söyledi:
“Temsil ettiğimiz sektör tüm alt kategorileri ile birlikte Türkiye'nin hızla büyüyen, gelişen ve en dinamik sektörleri arasında yer alıyor. Ne kadar sevindirici ki sektörümüzün büyüme alanları gelişen teknoloji ile gün geçtikçe artıyor. E- ticaret bunlardan bir tanesi... İnternetin hayatımızın her alanında aktif rol almasının bir sonucu olarak daha hızlı, pratik ve farklı ödeme fırsatları sunan elektronik ticaret sektörü gün geçtikçe büyüyor. Bu yıl beşincisini hazırladığımız " Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklüğü"nü de birazdan sizlerle paylaşacağız. e-Ticaret, Bilgi ve iletişim teknolojileri sektörünün büyüyen bir parçası... Ülkemizin elektronik ticaret uygulamalarının ve hacminin geliştirilmesinde önemli rol oynayacağını düşündüğümüz TÜBİSAD raporunun da sektöre faydalı olmasını diliyoruz.”
Beşincisi tamamlanan Türkiye E-ticaret Pazar Büyüklüğü çalışmasının bu sene de bir parçası olmaktan çok mutlu olduklarını ifade eden Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Ortağı Tolga Yaveroğlu, “Çalışmamızın hem lokal hem de global birçok kaynak tarafından referans alınıyor olması bizi çok memnun ediyor. 2013 yılından bu yana Türkiye’de e-ticaret sektörü üç misli büyüdü; ancak pazarın potansiyelini değerlendirdiğimizde hala yolun başında olduğumuzu düşünüyoruz.” şeklinde konuştu.
TÜBİSAD e-Ticaret Komisyonu Başkanı Burak Ertaş ise e-ticaretin bir ülkede büyümesinde internet kullanımı, bankacılık hizmetlerinin ve lojistik altyapının gelişmişliği, kullanıcıların e-ticaret alışkanlığı gibi faktörlerin etkili rol oynadığını belirterek şunları söyledi:
“Türkiye’de son yıllara baktığımızda e-ticaretin yanı sıra e-ticareti destekleyen diğer alanlarda da çok ciddi bir büyüme ve gelişme olduğunu görüyoruz. 2017 yıl sonunda, bir önceki yıla göre e-ticaret pazar büyüklüğü yüzde 37 artarak 42 milyar TL’nin üzerine çıkmış durumda. Bu önemli rakama rağmen e-ticaretin toplam perakende pazarına oranı ise yüzde 4,1 ile gelişmekte olan ülkelerin altında kalıyor. Bununla birlikte, kullanıcı deneyiminde yapay zekâ ve makine öğrenimi ile gelen yeni yaklaşımların itici gücü ve mobildeki kullanım artışı, bunu destekleyen 4.5G/5G teknolojileri sayesinde hızlanan erişim ile büyümesini hızlandıracağını öngörüyoruz.
TÜBİSAD Türkiye’de E-Ticaret Pazar Tanımlama ve 2017 Pazar Büyüklüğü Raporu Sonuçları:
Toplam Pazar: 42,2 milyar TL (yüzde 37 yıllık büyüme)
Alt kırılımlar:
Tatil-Seyahat: 14,8 milyar TL (yüzde 47 yıllık büyüme)
Sadece Online Perakende: 14,7 milyar TL (yüzde 31 yıllık büyüme)
Çok Kanallı online Perakende: 8,2 milyar TL ( yıllık yüzde 32 büyüme)
Online Bahis : 4,4 milyar TL (yüzde 39 yıllık büyüme)
Sadece online perakende:
Online Pazaryeri : 7,1 milyar TL (yüzde 35 yıllık büyüme)
Online- Çok Kategorili: 3,5 milyar TL (yüzde 33 yıllık büyüme)
Online – Özel Alışveriş: 3,2 Milyar TL (yüzde 23 yıllık büyüme)
Online – Dikey: 1,0 Milyar TL (yüzde 18 yıllık büyüme)
Çok kanallı online perakende:
Çok Kanallı – Elektronik: 3,0 Milyar TL (yüzde 25 yıllık büyüme)
Çok Kanallı – Giyim & Ayakkabı : 1,7 Milyar TL (yüzde 43 yıllık büyüme)
Çok Kanallı – Ev & Dekorasyon : 0,9 Milyar TL (yüzde 35 yıllık büyüme)
Çok Kanallı – Eğlence & Kültür : 0,4 Milyar TL (yüzde 23 yıllık büyüme)
Çok Kanallı – Diğer : 2,2 milyar TL (yüzde 36 yıllık büyüme)
e-Ticaretin toplam perakende içindeki payı (Toplam Perakende pazarında online işlemlerin oranı) :
Türkiye: yüzde 4,1
Gelişmiş Ülkeler Ortalaması: yüzde 9,8
Gelişmekte Olan Ülkeler Ortalaması: yüzde 4,8
Tanımlar
e-Ticaret: Bilgisayar, tablet veya cep telefonu gibi mobil cihazlar aracılığıyla internet üzerinden yapılan işlemler "Online" olarak adlandırılmaktadır. Ürün ya da servis siparişi online kanaldan verilen, teslimatı online ya da çevrimdışı (elden, kargo aracılığı vb online olmayan teslimatlar) olan, ödemesi online kanaldan ya da çevrimdışı (kapıda ödeme, havale, eft vb) yapılabilen alışveriş.
e-Ticaret Kategorileri Tanımları:
"Çok Kanallı": Hem internet üzerinden hem de fiziksel mağazadan satış yapanlar
"Sadece online": Fiziksel mağazası olmayıp sadece internet üzerinden satış yapanlar
"Pazaryeri": Alıcı ve satıcıların web sitesi üzerinden iletişimde bulunmalarını ve işlem yapmalarını sağlayan siteler.
"Özel Alışveriş": Üyelik sisteminin geçerli olduğu ve üyelerine özel olarak kampanyalar düzenleyerek, indirimli satış yapan siteler.
"Çok Kategorili": Çeşitli ürün ve hizmet veren siteler
"Dikey": Belli ürün veya hizmeti veren siteler
Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklüğü -2017” raporu TÜBİSAD tarafından, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) proje ortaklığı, Deloitte Türkiye proje yönetimi ve SimilarWeb proje veri ortaklığı tarafından hazırlandı.
TÜBİSAD E-Ticaret 2017 Pazar Büyüklüğü Raporuna buradan ulaşabilirsiniz.