Distribütör Paneli Şubat 2017 Değerlendirme
Global BT Distribütör Pazarı ve Türkiye ‘Distribütör Paneli’ 2017 ŞUBAT Verileri Açıklandı!
2017 Şubat ayında BT Distribütörleri 215 milyon USD ciro gerçekleştirdi.
TÜBİSAD’ın öncülüğünde oluşturulan BT Distribütörlerinin kanala sattığı ürünler baz alınarak hazırlanan “CONTEXT Türkiye Distribütör Paneli” raporuna göre 2017 Şubat ayında 215 milyon USD’lik ciro elde edildi. 2016 Şubat ayında bu ciro 248 milyon USD idi. Yıldan yıla karşılaştırıldığında BT Distribütörleri kurların da etkisi ile %13,2’lik bir daralma ile 2017 Şubat ayını kapatmış oldu.
Aylar bazında USD cirosal dağılım (Kdv hariç)
Detaylarına girmeden önce sizlere CONTEXT Global IT Pazar verilerini sunmak istiyoruz…
CONTEXT’in Dünya genelinde topladığı Distribütör Panellerindeki verilere bakılarak ve EURO baz alınarak oluşturulan TOP10 ülke sıralamasında Türkiye 202,6 milyon Euro ile 9. sırada yer almaktadır. Yıldan yıla şubat ayı karşılaştırması yapıldığında birçok ülkede IT pazarının pozitif yönde değiştiğini görüyoruz. 2017 Şubat ayında panele üye olan tüm distribütörlerin toplam cirolarının 5.3 milyar Euro seviyesine geldiğini ve geçen yılın aynı ayına göre %4,4 artış ile kapattıklarını görüyoruz.
CONTEXT Paneline üye olan distribütörlerin yaptığı satışları içermektedir
Cirosal büyüklüklerine göre ilk 15 kategori...
BT Distribütörlerinin ilk 15 kategorisi incelendiğinde en yüksek ciroyu yapan ilk 5 kategorileri Dizüstü Bilgisayarlar, Akıllı Telefonlar, Masaüstü PC’ler, Disk Arrays ve Toner’ler olarak sıralandı.
Sıralamada görünen “Other” kategorisi çoğunlukla IT dışı kategorilerini kapsamaktadır. “Other” kategorisinde birçok kategorinin birleşmesinden de oluşabilir. Örnek: Drone veya Küçük Ev Aletleri gibi IT dışı ürünleri gösterebilir.
2017 Şubat ayında 15 kategorinin toplam ciroya oranı %78,5 olarak gerçekleşti. Bu kategoriler 2,5 milyon USD ve üzeri ciroları kapsamaktadır.
Büyüme ivmesi yakalayan kategoriler…
Cirosal anlamda büyümeler incelendiğinde özellikle PC bileşenlerini oluşturan kategorilerde (Game Accessories, Web cameras, Mice, Speakers, Keyboards & Keypads, .. gibi) ciddi büyümelerin gerçekleştiği görülmektedir. Muhtemel “Gaming” sektöründeki Dünya trendlerinin etkisi olduğunu düşünüyoruz. CONTEXT’in Global Gaming Raporu incelendiğinde Gaming notebook’lar ile ciddi PC aksesuar satışının da olduğu bilinmektedir.
Kurumsal kategorilerdeki büyümelerin etkisi ise proje bazlı olduğunu söyleyebiliriz.
Büyüme trendi sağlayan kategoriler
Yapılan ciroların kanal bazında dağılımları…
Distribütörlerin kanala yapılan satışları incelendiğinde “SMB” olarak adlandırdığımız ve Türkiye’de ara toptan kanalının da içinde yer aldığı “Küçük ve Orta Ölçekli Bayiler” grubuna yapılan satışlarda ciddi artışlar gözlemlenmiştir. Bu durum bir anlamda, daralan ve zorlaşan piyasa koşullarında üreticilerin daha çok yaygın kanala yöneldiğini göstermektedir. Özellikle distribütörlerin B2B sitelerindeki vade farksız satışlar ve bayi odaklı ürün tedariğinin etkisi olduğu da söylenebilir.
CONTEXT Panel raporlarındaki kanal dağılımı