9. IDC Türkiye CIO Zirvesinde Ülkemizin Önde Gelen Kurumlarının BT Yöneticileri Dijital Ekonomide Başarılı Olmanın Stratejik Yol Haritasını Tartıştı
Türkiye’nin önde gelen 500 ‘den fazla Bilişim liderinin katılımı ile, dokuzuncu IDC CIO Summit 2018 zirvesi için Antalya’da bir araya gelerek, “Dijital Ekonomide Başarılı Olmanın Stratejik Yol Haritası” teması altında Türkiye’nin hızla gelişen dijital dönüşümü her aşaması ile tartıştı. 15-17 Nisan tarihleri arasında Regnum Carya’da gerçekleşen etkinlikte, teknoloji, ürün ve hizmet sağlayıcıları ile önde gelen BT liderleri, dijital dönüşümü şekillendiren en son teknolojileri, stratejileri ve önceliklerini tartıştı.
Konferansın açılışını yapan IDC Türkiye Ülke Direktörü Nevin Çizmecioğulları, ‘’Günümüzde, Dijital dönüşüm (DX) global olarak hızlanırken, şirketlerin ömürleri kısalmakta, 3. Platform teknolojiler ileyeni iş modelleri ortaya çıkarken, sadece iş değişimlerine ayak uydurmak değil, aynı zamanda iş operasyonlarının hızını arttırmak şart. Değişime uyum sağlayamayan hantal şirketler giderek pazar değerlerini yitirirken, veri ve uygulamalarını rasyonalize ve entegre ederek ve DX yeteneklerini daha hızlı hareket eden ve daha iyi ürün ve hizmetler sunan kurumlar ilerlemeye devam edecekler. Yeni iş yükleri için kurumlar, bu konularda yatırım yapmak ve kapasite planlama konularıyla doğrudan ilgilenmek yerine, bu konularda faaliyet gösteren konularında uzman hizmet sağlayıcılarından BT kaynaklarını, hizmetleri aracılığıyla "kiralayacak" ve elastik BT altyapısını küçülterek, işletilmesini bu konuda "uzman" şirketlere devredecek. Önümüzdeki üç yıl içinde tüm teknoloji yatırımları ve BT operasyonları kararları; liderlerin fırsatları daha hızlı farketmesini, riskleri değerlendirmesini ve yeni teknolojilere ve pazar gelişmelerine karşılık olarak organizasyon değişikliğine rehberlik etmesini, iş gücünün, optimal müşteri deneyimini sağlamak için ihtiyaç duydukları tüm araçlara, özellikle, doğrudan insandan insana etkileşim müşteri deneyimi için verileri sağlamalı; Organizasyonun kişisel gizlilik, entelektüel sermaye veya kurumsal itibarını tehlikeye atmadan, tüm kişisel ve dijital forumlarda müşterileri, ortakları ve çalışanları ile sürekli olarak iletişim kurabilmeli, İş süreçlerindeki büyük değişikliklerle bağlantılı karmaşıklığı ve riskleri azaltarak iş operasyonlarının dönüşümünü hızlandırmalı; Tüm kurumun maksimum içgörü elde etme ve yarattığı, eriştiği, yönettiği ve paylaştığı tüm verilerden değer elde etme yeteneğini hızlandırmalı.
Teknoloji ve iş gelişmelerinin, BT yatırımlarına önemli etkisine yanı sıra, makroekonomik ortamın pazarda da büyük bir etkisi ile zorlayıcı ekonomik zamanlarda yatırımlar çok etkilenmekte. Geleneksel veri merkezi mimarileri, istemci- sunucu uygulamaları, fiziksel depolama ve ağ iletişimi ile şirket içi ortamlar uygunsa da, bulut temeli üzerinde sanallaştırılmış, konteynerlenmiş veya yerleşik olan hareketlilik ve analitik için daha yeni uygulamalar, daha fazla çeviklik, otomasyon ve yönetilebilirlik sağlayabilir.
BT yöneticileri için kritik soru, BT işlemlerinin hangileri değer yaratacak, hangileri yaratmayacak? " olmalı. Her şirketin kıdemli BT yöneticileri, kurumlarının dijital dönüşüm olgunluğuna, iş ve kültürel iş yapış şekline bağlı olarak, ve artan avantajları değerlendirmeli, teknik ve finansal hedefleri doğru belirlemeli ve olası faydalardan yararlanmak için ilgili servisleri taşınması için iş yüklerini kategorize etmelidir’’ dedi.
IDC EMEA Bölgesi Kıdemli Başkan Yardımcısı ve CEMA Bölgesi Genel Müdürü Steven Frantzen ise, şirketlerin dijital stratejilerinin öncelikleri hızla değişiyor. Müşteri etkileşiminde fiziksel ve dijital deneyimin harmanlanması, yeni dijital gelir kaynakları yaratmak için sahip olunan verinin etkin kullanımı, maliyet etkin hiper kişiselleştirilmiş dijital servislerin sunulması, CIO'ların gündemini meşgul ediyor. Bununla birlikte şirketlerin dijital yetkinlik anlamında sınırlı uzmanlığı, risk alma ve inovasyon odaklı kültür konusunda eksiklikler ve çağın gereksinimlerinden uzak temel performans göstergeleri önemli zorluklar olarak öne çıkıyor. Tüm bu gelişmeler ışığında kurumların hızlı kazanım sağlayabilecekleri projeleri önceliklendirerek dijital yol haritalarını fazlandırmaları gerektiğini belirtti.
IDC Türkiye’nin yapmış olduğu CIO anketi sonucunda elde ettiği yerel bakış açılarını detaylı bir sunumla katılımcılara aktaran IDC Türkiye Baş Analisti Eren Eser ise, IDC Türkiye olarak zirve öncesi gerçekleştirdiğimiz araştırmalara göre Türkiye'deki şirketlerin %65'i dijital dönüşüm çalışmalarına başlamış durumda. CIO'ların gündeminin ilk sırasına ise artık inovasyon var. 2018 yılında 22.5 Milyar Dolar olarak gerçekleşmesini öngördüğümüz Türkiye Bilgi ve İletişim Teknolojileri Pazarı hızlı bir dönüşümden geçiyor. Kurumsal mobilite, analitik ve gelişmiş güvenlik çözümleri kurumların 2018 yatırım planlarında öne çıkan teknolojiler. Gelişen yeni teknolojilere yönelik yetkinliklerin artırılması, büyük dönüşüm projelerinin sonuç odaklı fazlara bölünmesi ve BT ile iş birimleri arasında eşgüdümün arttırılması başarılı bir dönüşüm için temel başarı faktörleri olarak öne çıkıyor dedi.
Her yıl konferansa damgasını vuran IDC CIO ödülleri için bu sene 46 kurumdan gelen toplam 90 proje yarıştı, 17 proje ödüllendirildi ve yılın CIO’su ödülü sahibini buldu. Tüm projeler CIO’lar, üst düzey yöneticiler ve akademisyenlerden oluşan jüri tarafından değerlendirildi.
CIO ve akademisyenlerden oluşan 77 kişilik jüri ekibinin oylarıyla belirlenen, 2018 yılının ödül alan projeleri şu şekilde:
2018 Yılın CIO’su: Erhan Aytürk, Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş.
2018 Yılın Dijital Sürdürülebilirlik Ödülü: Cengiz Arslan, Yapı Kredi Bankası A.Ş.
2018 Yılın En İyi İnovasyon Projesi:Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. - İnteractif Showroom
2018 Yılın En İyi Değişim Yönetimi Projesi: Koçtaş – Dijital Dönüşüm
2018 YılınEn İyi BT Yönetişimi Projesi: Borsa İstanbul - Çoklu Disk Sistem Mimarisi
2018 Yılın En İyi İş Etkinleştirme Projesi: Tadım – Tadım Otomatik Depo Projesi
2018 Yılın En İyi Maliyet Verimliliği Projesi: Aksigorta – Buluta Hazırız: Aksigorta Data Center Dönüşüm Projesi