Türkiye Bilişim Teknolojileri Distribütörleri Pazarı 2017 Ocak Verileri Açıklandı 
 

2017 Ocak ayında BT Distribütörleri 247 milyon USD ciro gerçekleştirdi

(2 Mart 2017, İstanbul) TÜBİSAD’ın öncülüğünde oluşturulan BT Distribütörlerinin* kanala sattığı ürünler baz alınarak hazırlanan “CONTEXT Türkiye Distribütör Paneli” raporuna göre 2017 Ocak ayında 247 milyon USD’lik ciro elde edildi. 2016 Ocak ayında bu ciro 255 milyon USD olarak gerçekleşmişti. Yıldan yıla karşılaştırıldığında BT Distribütörleri cirosal anlamda %3’lük bir daralma ile 2017 Ocak ayını kapatmış oldu. 

3 milyon USD ciro yapan kategorilerin toplam cirodaki yeri %80

BT Distribütörlerinin 3 milyon USD ve üzeri ciro yapan 16 farklı kategorileri incelendiğinde en yüksek ciroyu yapan ilk 5 kategorileri Notebook, Akıllı Telefonlar, Masaüstü PC’ler, Disk Arrays ve İşlemciler olarak sıralandı. 2017 Ocak ayında 3 milyon USD ve üzeri ciro yapan kategorilerin toplam ciroya oranı ise %80 oldu.

 

3 milyon USD ve üzeri ciro yapan kategoriler

Yıldan Yıla (YoY) Ocak Ayı karşılaştırmasında 3 milyon USD ve üzeri ciro yapan kategorilerde cirosal olarak büyüyen kategoriler: Disk Arrays, Masaüstü PC, Network Switches, Inkjet Kartüş ve Tanklar, Sunucular, Monitörler, SSDs, Veri Yönetimi Yazılımları, Network Routers ve RAM’ler
 
Büyüme ivmesi yakalayan kategoriler sektörün trendlerini de gösteriyor…

Yıldan yıla yapılan pozitif değişimler incelendiğinde en yüksek cirosal büyüme gerçekleştiren kategoriler aşağıdaki gibidir. Bu sıralama da BT sektörünün trendleri hakkında bilgi vermektedir.

Yapılan ciroların kanal bazında dağılımları

Yıldan yıla Ocak ayları kıyaslandığında Distribütörlerin Kanala yaptığı cirolar bakımından Yaygın Kanal Bayilerinde (SMB) %36’lık bir artışla 141,4 milyon USD olarak gerçekleşmiş görüyor. Bu bayilerin çok fazla stok tuttuğunu düşünmezsek üreticiler yeni yıla yaygın kanal üzerinden giriş yapmış görünüyor. Ya da nihai tüketiciler (bunlar çoğu zaman kurumlar da olabiliyor) SMB Kanalını tercih etmişler. 

Distribütörlerden Retail Bayilerine (Teknosa, Media Markt, Vatan… gibi) yapılan cirolarda ise %32 gibi çok ciddi düşüşler gözlendi. Detaylı incelendiğinde Notebook ve Akıllı Telefonlardaki talep ya düşmüş ya da farklı kanallardan temini gerçekleşmiş. USB Memory ve tekli Monitör satışlarında da ciddi düşüşler gözlenmiştir.

Katma değerli ve sistem entegratörü bayilerin yer aldığı Kurumsal tarafta ise %27 lik bir cirosal kayıp yaşandığını gözlemliyoruz. Siyasi aktivasyonlar, referandum beklentileri yatırım taleplerini etkileyebileceği gibi veriler incelendiğinde Wireless Access Point’lerde 2.4 milyon USD olan 2016 Ocak satışı 2017 Ocak ayında 480 bin USD seviyelerine gerilemiş görünüyor. 

Geçmiş yıllara göre BT sektörü çeşitli varyasyonlarla dinamiklerini korumaya çalışıyor

Panelin başladığı 2015 Ocak ciroları ile 2016 ve 2017 Ocak ayları ciroları incelendiğinde birçok kategorideki dramatik düşüşün genel ciroya aşırı etki etmediği gözlemleniyor. Bu da BT distribütörlerinin doğru zamanda çeşitli atılımlarla açığı kapattığını gösteriyor. Bu düşüşleri incelerken geçmiş yıllarda oyunda yer alan ama bugün pazarda olmayan markaları da düşünmek gerekiyor. (Özellikle güçlü cirosal dinamikleri olan global markaların notebook pazarından çekilmesi gibi)

 

Veri Kaynağı: CONTEXT Türkiye Distribütör Paneli
Hazırlayan: Erol Kuseyri
E-Posta: ekuseyri@contextworld.com
Web: https://www.contextworld.com

CONTEXT Kimdir?

CONTEXT verileri CONTEXT’in bir markası olan CONTEXT SalesWatch ve Management Report ürünlerinden derlenen ve Bilişim Teknolojileri Distribütör pazarını ölçmekte kullanılan, CONTEXT World firması tarafından geliştirilen bir ürün ve hizmettir. Verilerin çoğunluğu reel verilere dayansa da CONTEXT, pazarı ölçümlerken eksik olan distribütörleri Pazar analizleri ve öngörüleri doğrultusunda tahmin etmektedir.

CONTEXT, 20’den fazla ülkede, 30 yılı aşkın bir süredir ICT Pazarındaki deneyimleriyle oluşturulan Dünya’nın istisnasız en büyük Distribütör Panel verileriyle sektörün nabzını ölçmektedir. Global olarak ayda ortalama 4 milyar Euro distribütör cirosu CONTEXT panellerine akmaktadır. Yaklaşık 6 milyon bayi adı kaydı ve 21 milyon adet ürün parça numarası CONTEXT panellerinde yer almaktadır. CONTEXT, yerel ve global olmak üzere yaklaşık 150’den distribütör firması ile ortak çalışmalar yürütmekte, aylık, haftalık ve günlük veri raporları üretmektedir.

CONTEXT SalesWatch, Distribütörden Kanala giden “Sell-through” ürün ve fiyatları ölçmekte kullanılan bir CONTEXT ürünü ve hizmetidir.