CONTEXT Distribütör Paneli 2017 Mayıs Değerlendirme 
 

DİSTRİBÜTÖR PANELİ MAYIS AYINDA DA BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR!

2017 Mayıs ayında BT Distribütörleri 270,2 milyon USD ciro yaparak hem tüm yılın en iyi cirosuna ulaştı hem de yıldan yıla karşılaştırmada büyüme gerçekleştirmiş oldular.

TÜBİSAD’ın öncülüğünde oluşturulan BT Distribütörlerinin kanala sattığı ürünler baz alınarak hazırlanan “CONTEXT Türkiye Distribütör Paneli” raporuna göre 2017 Mayıs ayında 270,2 milyon USD’lik ciro elde edildi. Bir önceki sene, 2016 Mayıs ayında, bu ciro 214,3 milyon USD idi. Yıldan yıla karşılaştırıldığında BT Distribütörleri %26 artış sağlamış oldu. Bir önceki aya göre de %8 pozitif yönlü bir artış vardır.

Mayıs ayının detaylarına girmeden önce sizlere CONTEXT Global IT Pazarı hakkında kısa bilgi sunmak istiyoruz.

CONTEXT’in Dünya genelinde topladığı Distribütör Panellerindeki verilere bakılarak ve EURO baz alınarak oluşturulan TOP10 ülke sıralamasında Türkiye yaklaşık 244 milyon Euro ile 8. sırada yer almaktadır. Türkiye, yıl içindeki en iyi sıralamada görünüyor. Yıldan yıla Mayıs ayı karşılaştırması yapıldığında birçok ülkede pozitif yönde büyümeler gerçekleşmektedir. 2017 Mayıs ayında CONTEXT panellerine üye olan tüm distribütörlerin toplam cirolarının 5,5 milyar Euro seviyesine geldiğini ve geçen yılın aynı ayına göre %9,6 artış ile kapattıklarını görüyoruz.

CONTEXT Paneline üye olan distribütörlerin yaptığı satışları içermektedir

BT Distribütörlerinin kanala sattığın ürünleri düşündüğümüzde ve cirosal büyüklük sıralaması yapılıp ilk 15 kategorisi incelendiğinde en yüksek ciroyu yapan ilk 5 kategorileri Akıllı Telefonlar, Dizüstü Bilgisayarlar, Masaüstü PC’ler, Kartuşlar ve Toner satışları olarak sıralandı.

2017 Mayıs ayında 15 kategorinin toplam ciroya oranı %77,9 olarak gerçekleşti. Bu kategoriler 3 milyon USD ve üzeri ciroları kapsamaktadır. Listeye girmeyen ama 3 milyon USD seviyesinde olan diğer kategoriler “Office Applications Software”, “Operating Systems Software” ve “All-in-One Lasers” kategorileri oldu.

Sıralamada görünen “Other” kategorisi çoğunlukla IT dışı kategorilerini kapsamaktadır. “Other” kategorisinde birçok kategorinin birleşmesinden de oluşabilir. Örnek: Drone veya Küçük Ev Aletleri gibi IT dışı ürünleri gösterebilir.

Bu raporlamalar okunurken sadece panele üye olan ve tahminleme yapılan BT distribütörlerinin satışları baz alındığı unutulmamalıdır. Örneğin; genel anlamda Akıllı Telefon pazarının büyüdüğünü biliyoruz. Ancak bu kategorinin distribütör ağında daralma olduğunu CONTEXT raporlarından görünmektedir. Elbette panele üye olan distribütörlerin barındırdıkları markaları da baz almak gerekir. Vestel gibi General Mobile gibi ürünlerin distribütörlükleri olmadığı için bu veriler panelde yer almamaktadır.

Büyüme ivmesi yakalayan kategoriler …

2017 Mayıs ayında cirosal büyüklük baz alınıp büyüme trendi izlendiği zaman 26 kategoride toplamda 203,7 milyon USD lik bir ciro hacmine ulaşılmış. 2016 Mayıs ayında bu rakam 145,6 milyon USD olarak gerçeklemiş.

• “sarf” taraftaki büyüklük dikkate değer bir noktada yer almaktadır.
• Diğer aylarda da olduğu gibi “yazılım” kategorilerinde de büyümeler devam ediyor.
• Masaüstü ve Dizüstü PC’lerin tamamlayıcı bileşenlerinin toplamına baktığımızda ciddi oranlarda büyümeler gözlenmektedir. (Mouse, Klavye, WebCams, Oyun aksesuarları, hoparlörler, … gibi)


Büyüme trendi sağlayan kategoriler

Dizüstü Bilgisayar – Satış Adetleri Analizi

Distribütörlerin kanala yaptığı dizüstü bilgisayar satış adetleri baz alındığında markaların pazar payı sıralamasında hem geçen yılın aynı ayına göre hem de ilgili ayda LENOVO satışları açık ara önde görünmektedir. Daralan dizüstü bilgisayar pazarının kendi içinde büyüdüğünü de görmekteyiz.